کد مطلب:153773 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:178

اجر حسین در قبال شهادت
عن محمد بن مسلم قال: سمعت أباجعفر و جعفر بن محمد علیهماالسلام یقولان: ان الله تعالی عوض الحسین علیه السلام من قتله ان جعل الامامة فی ذریته و الشفاقی تربته و اجابة الدعاء عند قبره و لا تعد أیام زائریه جائیا و راجعا فی عمره.

«محمد بن مسلم كه یكی از اصحاب اجماع است روایت می كند: شنیدم امام باقر و امام صادق علیهماالسلام میفرمودند: بدرستی كه خدای تبارك و تعالی در قبال شهادت امام حسین (ع) امامت را در فرزندان و ذریه او قرار داد و شفا را در تربتش و استجابت دعا را در نزد قبرش و زائر قبر حسین علیه السلام را كه می رود به زیارت تا برمی گردد جزء عمر او بحساب نمی آید.»

قال محمد بن مسلم: فقلت لابی عبدالله علیه السلام هذه الخلال تنال بالحسین علیه السلام فما له فی نفسه؟ قال: ان الله تعالی ألحقه بالنبی فكان معه فی درجته و منزلته ثم تلا ابوعبدالله علیه السلام: «و الذین آمنوا و اتبعتهم ذریتهم بایمان ألحقا بهم ذریتهم... الآیة [1] » «محمد بن مسلم می گوید: به امام صادق علیه السلام عرض كردم: اینكه فرمودید، لطفی است درباره كسانی كه از ناحیه امام حسین علیه السلام به آنها می رسد (از فرزندانش كه امامت به آن ها می رسد و از زائرین كه ثواب زیارت را می برند و بیماران كه از تربتش شفا می یابند، پس خدا به شخص امام حسین در ازاء شهادت چه عوض می دهد؟

امام صادق (ع) فرمود: خداوند متعال امام حسین را به پیامبر ملحق می فرماید و در بهشت مقام و منزلت پیامبر را دارد، سپس این آیه را تلاوت فرمود: و كسانیكه ایمان آوردند و ذریه آنها در ایمان از آنها پیروی نمودند ذریه آنان را بایشان ملحق می سازیم» [2] .

ارزش اعمال انسان رابطه مستقیم با آثار عمل دارد هر عملی دارای اثر بیشتر باشد ارزش آن بیشتر است حسین علیه السلام با شهادت در راه خدا دین الهی را بیمه كرد و لذا خدا هم اجر و پاداش مستمر و طولانی به حسین عطا می كند. 1- امامت را در نسل او


قرار می دهد 2- خاك قبر حسین شفای بیمارانی می گردد كه از معالجه و مراجعه به پزشك مأیوس شده اند 3- دعا در نزد قبر حسین مستجاب می گردد 4- سفر زیارت از عمر زوار بحساب نمی آید.


[1] آيه 21 سوره ي طور.

[2] نفس المهموم ص 47 - بحار ج 44 / ص 221 - تفسير برهان ج 242/4.